söndag 19 november 2017

Min beundran och hyllning till försvarets Klas Eksell.


Försvarets personaldirektör vill inte se sina anställda i #metoo-hatkampanjen, han vill se interna utredningar som ska göra betydelsefull skillnad. 

Vilken befrielse! Vi har i Sverige faktiskt en ledare som inser allvaret av kränkningar på arbetsplatsen och hur man angriper problematiken. Och det utan att tjuta hysteriskt , och springa med i följa-john-löpet till allehanda vulgomedier. 

Kan man klona den omdömesgille, vuxne, förtroendeingivande,  rakryggade, modigt beslutsamme och unikt chefsmässige Klas Eksell, som statsminister, oppositionsledare, polischef och alla andra myndighetschefer.

8 kommentarer:

  1. En ny insikt?
    Eller har han givit den tillkänna tidigare?
    Jungman Jansson

    SvaraRadera
  2. Så bra att han följer riktlinjerna från partiet. Gör i värsta fall en intern utredning men meddela inget utåt.

    SvaraRadera
  3. Kyrkofader Hieronimus (alla kvinnohatares skyddshelgon) tyckte att "Kvinnan är djävulens port, ondskans väg, skorpionens tagg, med andra ord, ett livsfarligt ting".(undrar vilken kvinna han träffat) Denna åsikt ledde till att katolska kyrkan år 1074 införde celibatet. Nu får vi vända på steken, nu är mannen ett livsfarligt ting, värre än skorpionens tagg. Dags att kvinnorna sexstrejkar, eller sparkar männen på smalbenen, där har man mest smärtreceptorer, alternativt strax nedanför naveln.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hur hjälper det om kvinnor sexstrejkar när männen våldtar oss.
      Kristina

      Radera
  4. Mitt förslag var inte allvarligt menat, våldtäkter ska polisanmälas, och förövaren ska straffas ordentligt. Jag har som trebarnspappa och som lärare i 40 år(mest mellan och högstadium) försökt fostra till en bra människosyn, inklusive synen på kvinnan (och mannen). Tyvärr kan jag inte dela det med min fru numera, hon avled i cancer för flera år sedan. Jag har 9 barnbarn varav sex är tjejer. Och det kan jag lova, att den som ger sig på dom får med mig att göra. (har aldrig slagits i mitt liv, men en sån gång finns det risk att jag gör det.)

    SvaraRadera
  5. Metoo visar ju bara att det ''västerländska'' samhället inte har så bra kvinnosyn ni högerextremister och övriga försöker inbilla folk.

    SvaraRadera
  6. En klockren projektion av den "magiskt kloke" Sten M.

    SvaraRadera